mandag 9. november 2009

Frokost i dyrehagen og Singapore Sling

En leser tipset meg om at den eldste av Jørgen Bs unger antagelig hadde egen mobiltelefon. Gutten, som i følge passet heter (hold pusten) Odd Roger Stiansen Brekke, er likevel ikke å finne i noen katalog på nettet.

Men så kom jeg på noe. Da jeg slo opp nummeret til Jørgen Brekke tidligere i saken, så sto han oppført med to nummer. Ikke uvanlig at man har barnas telefoner stående i egent navn. Dette nummeret har jeg forsøkt å ringe. Men der er telefonen slått av. Altså er jeg like langt her.

Gårsdagen startet jeg med å spise frokost i Singapore Zoo, en av de beste frokostbufeene jeg har mesket meg ved på lenge. Fotografering med orangutanger takket jeg høflig nei til. På formiddagen ringte min indiske venn i Singapore politiet med følgende opplysninger:

Lagerlokalet der jeg ble slått ned tilhører en kinesisk foretningsmann med et noe frynsete rykte i politiet, som de aldri har klart å få noe håndfast på. Etter litt leting hadde han funnet ut at den samme foretningsmannen har gjort foretninger med en viss Odd Hammerfest, en norsk foretningsmann som har gjort det stort innen ferieleiligheter i Thailand, men som var gift med en rikmannsdatter fra Singapore.

Noe sa meg at herr Hammerfest kom fra en helt annen del av landet en etternavnet skulle tilsi.

Dagen i dag har jeg tilbrakt på legendariske Raffels i dype tanker med (jada, jada, jada) en Singapore Sling, som jeg skylte ned med en whisky eller to.

4 kommentarer:

  1. Greit, her er et gjennombrudd i saken. Jeg tenkte det var noe viktig med den lappen du fant. Og flere har forsøkt å google det som står på den uten hell. Det har jeg også, har forsøkt flere søkemoteorer og bloggsøkesteder og alt mulig rart. Men så slo det meg at om dette for eksempel er en blogg, så har den kanskje en bloggadresse hos en av de vanlige bloggleverandørene, som Wordpress eller Blogger. Så da tenkte jeg at da kan jeg jo bare skrive adressen rett inn i adressefeltet. Og etter et par forsøk med ulike varianeter fkk jeg full treff med denne: http://www.8things8choses.blogspot.com . Slam dunk! Jeg sier ikke mer. Det skremmende med dette er at sophie sauvage har vært inne på rommet til ungene. Men kanskje var det bare for å gjøre det du ba henne om i den mailen du sendte i begynnelsen av denne saken. Nemlig å ta vare på ungene til du kom. Aner vi et gigantisk komunikasjonsproblem her?

    SvarSlett
  2. har ikke politiet sånn nummer søker da? jeg vet ikke om det funker når telefonen er slått av, men du kan jo forsøke :-) (du kan spørre vennen din i Singapore politiet)

    SvarSlett
  3. hvor er det blitt av deg da? lurer på om du er helt forsvunnet!

    SvarSlett